cropped-IMG_7420.jpg

Blix Dahle Slektsweb

2026 – året den siste flytte heimanfra…

  • Hjem
  • Fotografier
    • Familien
      • Elena
        • Elena 0-2 måneder
        • Elena 2-4 måneder
        • Elena 4-6 måneder
        • Elena 6-8 måneder
        • Elena 8-10 måneder
        • Elena 10-12 måneder
        • Elena 12-24 måneder
        • Elena – 2 til 3 år
        • Elena, 4 år (2011)
        • California-turen i gang
        • Golden Gate og Pier 39
        • Monterey og Big Sur (på tur tell Los Angeles)
        • Katta i Disneyland
        • Solnedgang på Santa Monica Beach
        • Siste dag i Los Angeles
        • Elena 2014
        • Andøya Rundt på sykkel – pappa og Elena, gjennomført i helga.
    • Familiebilder
      • Litt fra Kolbjørns barndom
      • Ungdomskolen – snart borte…
      • Bilferien 2006
      • Musikkstevne i Lødingen, 2006
      • Bodø Air Show 2008-1
      • Bodø Air Show 2008-2
      • Bilferien 2008
      • Dahle-treffet i 2008
      • Grilling på hytta, juli 2008
      • Sortlandstur med Stian, juli 2008
      • Handletur, september 2008
      • Fyrvika, september 2008
      • Potetopptakinga 2008
      • Pappa og Elena på Klevannet, oktober 2008
      • Lill og Kolbjørns bryllupp i 2008
      • 17 mai 2009 på Andenes
      • Narvik, påsken 2014
    • Reiser
      • USA
        • Roswell 2010
        • Sandy Peak 2010
        • Kennedy Space Center 2010
        • Las Vegas 2007
        • Albuquerque 2011
        • Cocoa Beach 2014
        • Daytona Beach 2010
      • Canada
        • Bannf 2005
        • Niagara Falls 2005
        • Bannf, Canada 2006
        • Montreal 2008
        • Ottawa 2008
        • Toronto 2008
    • Raketter
      • CHAMPS
      • ECOMA – MASS 2007
      • HotPay-2 2008
      • «CaNoRock 1» skutt opp i dag :-)
      • RENU 2010
      • SCIFER-2, 2007
      • SHEFEX I, 2005
      • TRICE 2007
    • Vær og himmel
      • «Booster Bay» i måneskinn…
      • «Fargetia» har starta…
      • Ask i anmarsj…
      • Ask – snart i full gang!
      • Artige skya over Røyken…
      • Årsaken til det fine lyset ute for tiden – Perlemorskyer mellom 17 og 26 km høyde
      • Årets nest siste dag – med nordlys… (klikk for stor med bedre farger)
      • Årets mørkeste dag, ikkje så mørk likevel
      • Årets første solstråler i DO-veien 29
      • Ånes og nordlyset…
      • Andenes i godværet…
      • Andenes – 21 i skyggen på nordsia
      • Alomar, lidar og nordlys
      • ALOMAR under månen…
      • ALOMAR og nordlyset…
      • Alomar i aftenrøden…
      • ALOMAR – nedsnya!
      • 38 m/s i kastan!!!
      • 32 m/s – det e orkan det!
      • 3. juni – regn, regn og vindfullt…
      • 23 m/s middel og 33 m/s kast
      • 23 GRADER i skyggen!!
      • 22 september – første snøen kommer
      • 2. Juledag – vakre perlemorskya
      • 2. Juledag – detta kalle æ uvær!
      • 16.10: Grågåsa «på nord»…
      • 1. juli, og endelig skinner sola på Andenes!!
      • 1. juledag – uvær i anmarsj
      • «The fog…»
      • «Krig i helheimen»…
      • «I en tidlig morratime, før dagen har stått opp…»
    • Luftforsvaret
      • Kolbjørns tid i Luftforsvaret
  • Slektsforskning
    • Egne oppdagelser
    • Vårres samiske, finske, skogfinske og kvenske aner
    • Arn – Tempelridderen og Elena sin slektning…
    • Lills side
      • Lills slekt
      • Vindmølla på Dverberg
      • Os-kruna – ei bryllupskrona laga av Lill sin tipptippoldefar Johan Daniel Widsteen på 1800-tallet
      • Baroniet Rosendal og ho Lill…
    • Kolbjørns side
      • Kolbjørns slekt
      • Kolbjørns aner i Tornedalen, Norrbotten
      • Skogfinne fra Grue Finnskog…
      • Bjørnstjerne Bjørnson og Kolbjørn…
      • Slekten Blix
      • Major Mårten Höffner – en Kongens mann på 1600-tallet og Kolbjørns 9xtippoldefar
      • Spennanes slekt: astronomen Tycho Brahe fra Danmark
      • Spennanes slekt: Kong Ludwig II av Bavaria
  • Operativsystemer og tips
    • Skrinlagt av IBM i 1996, men OS/2 lever ennå!
    • Det va en gang et Linux-firma…
    • Elementary Linux 6.0 customized
    • Elementary Linux tweaks…
  • Campingliv
    • Vinterteltet snart i drift…
    • Lyssatt camping…
    • Campingplassen ferdig…
    • «Fastplassen på Dverberg» i anmarsj…
    • Vogna på plass på «campingen»
    • Hamarøy, 23.7 kl 2230…
    • Spillekveld i Alpinaen på Vøra camping.
    • Ny campingvogn til årets ferie…
    • Vi e fremme på Sandnes i campingvogna!
    • Kveldsbesøk i campingvogna
    • Ny-Subaruen på første campingtur
    • Å ei Polar campingvogn – ja det sei sitt!
    • Polar 730 TR DB BK 2011
    • Da e erstatningsvogna – Polar 730 TR DB BK 2011, klar :-)
    • Polar’n e berga på le-sia av huset…
    • Subaruen og Polar-vogna parkert i Sandefjord
    • Ei nydelig 2008 modell Polar 590 BK e nu vårres!
    • Litt fra Byske 2019
    • På plass i Byske med oppblåsbart fortelt
    • Etter 4 år – Elena og Renita møtes igjen i Byske
    • Rollerblading til Byske sentrum
    • På plass i Byske
    • På vei til Byske, med ny vogna 
    • Elena i Byske Havsbad
    • Byske, dag 2
    • Siste reis før 680’en?
    • Da var vårt nye sommerhus på plass

Tilbake til England

London og Lancaster 2007

IMG_1760.jpg IMG_1762.jpg IMG_1763.jpg IMG_1764.jpg IMG_1765.jpg IMG_1767.jpg IMG_1770.jpg IMG_1774.jpg IMG_1775.jpg IMG_1776.jpg IMG_1777.jpg IMG_1778.jpg IMG_1785.jpg IMG_1787.jpg IMG_1788.jpg IMG_1790.jpg IMG_1791.jpg IMG_1792.jpg IMG_1793.jpg IMG_1795.jpg IMG_1796.jpg IMG_1797.jpg IMG_1798.jpg IMG_1799.jpg IMG_1800.jpg IMG_1801.jpg IMG_1802.jpg IMG_1806.jpg IMG_1807.jpg IMG_1808.jpg IMG_1810.jpg IMG_1811.jpg IMG_1813.jpg IMG_1814.jpg IMG_1818.jpg IMG_1819.jpg IMG_1820.jpg IMG_1821.jpg IMG_1832.jpg IMG_1834.jpg IMG_1837.jpg IMG_1838.jpg IMG_1839.jpg IMG_1840.jpg IMG_1841.jpg IMG_1842.jpg IMG_1843.jpg IMG_1844.jpg
[Show picture list]

Legg igjen en kommentar

Du må være innlogget for å kunne kommentere.

I denne seksjonen

England Aberystwyth 2003 Lancaster, mai 2008 Lancaster, september 2008 London og Lancaster 2007

Eldre innlegg

  • Jukefrokosten, Julaften 2022

    Jukefrokosten, Julaften 2022

    24 desember, 2022
  • Festen i går ble litt i villeste laget…

    Festen i går ble litt i villeste laget…

    29 april, 2008
  • Før jeg dør…

    Før jeg dør…

    19 juni, 2014
  • Han Justin Bieber…

    Han Justin Bieber…

    9 juli, 2013
  • 2. Juledag – gjestehytta står ennu!!!

    2. Juledag – gjestehytta står ennu!!!

    26 desember, 2008

Slektsdatabasen


Siden både Kolbjørn og Lill er etterkommere av Benkestokkslekten har vi valgt oss våpnet til Benkestokk. Dette er dog modifisert og tilpasset oss med navnefane under, blåfarge for å symbolisere vår tilhørighet til havet og kysten, vindmølla for å vise vår stolthet for Lill sin oldefar, Ulrik Dahle sine meritter, og tilslutt lynet som symboliserer Kolbjørns aner i Blix slekten.

++++

Siste endringer i slekstbasen

++++

I've seen things you people wouldn't believe... Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhäuser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die...

"Fiery the angels fell; deep thunder rolled around their shores; burning with the fires of Orc"

Blade Runner

meteoblue

Vindmølla på Dverberg

Han Ulrik Jakob Myre Knutsen Dahle – Lill sin oldefar, bygde opp Norges første vinddrevne kraftverk, en sykkelfabrikk og hadde den første bilen nord for Trondheim. Alt dette gjorde han på Dverberg på starten av 1900-tallet.
Les litt om historia her!

Linker

  • Elenas Blogg
  • Norsk adel
  • Radiointervju – Reidar Dahle i 1936
  • Triniatis – kirkens kalender
  • Veimeldinger
  • Vindfelt Andøya

Siste innlegg

  • Kolbjørn – 5 år og med NASA, still going strong… 23 juni, 2026
  • Familiegrava sommerplanta 20 juni, 2026
  • Bulandet – i et fantastisk vær 13 juni, 2026
  • Utsikta fra stuevinduet på Bulandet 13 juni, 2026
  • Oppstryn – på tur mot Sogn 12 juni, 2026

© 2026 Blix Dahle Slektsweb.

Laget med av Graphene Tema.